Dåtid/nutid

Fotografera är något som jag verkligen älskar..

Att hitta en rörelse/ känsla i bilden. 
Få fram personliga bilder där oftast huvudpersonerna på bilderna är omedvetna om att de blivit förevigade..;)...
Låter kanske hel mysko, men det är det inte. Jag tycker att det blir bäst bilder när personen inte gör sig till framför kamera linsen.

När jag var yngre och ännu inte hade bildat familj fanns det massor av tid....(någon som känner igen detta;)
Även då tyckte jag om bild och form fast i uttryck av blyertsteckningar...
Flera block med teckningar ligger här hemma men jag får aldrig upp någon bild på väggen. Däremot har jag en trogen support vad det gäller min "konst" och det är lilla mamma;)..
Hemma hos henne hänger dessa alster...;)
Inga perfekta verk, men jag känner att jag faktiskt fortfarande tycker om dessa. Trots att det säkert är över 10 år sedan jag ritade dem...;)

Klicka på småbilderna så blir de större ;)


/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Oh va' fina teckningar, inte visste jag att du var så duktig. Det är inte lätt att måla porträtt i blyerts(ska komma från en som inte ens kan rita en streckgubbe).

Kramar <3

2010-04-28 @ 08:44:56
Postat av: Petra

Vilken talang du sitter inne med. Kanske ta tag i det igen och se vart det bär? Synd att det inte blir pump på fredag då det är valborg, jag var och körde idag på fm och sen ska jag cykla, lika bra att ta allt på engång :-). Hoppas att vi ses snart. Kram

2010-04-28 @ 15:40:44
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0