Skola???

I kväll var det föräldramöte i förskoleklassen hos Ida...


Hallå vart är skolans värld påväg????
Ni har ju kunnat skönja en strimma irritation från tidigare inlägga jag gjort angående skolsituationen för Ida.
Och det som jag tidigare visste visade sig vara bara en bråkdel av vad som igentligen händer.
Klassen är väldigt rörig med många "oroliga"(skolansord) barn. Därför har det lämnats iväg en efterfrågan på hjälp av en resurslärare från håbos övergipande elevvårdsteam....
Denna resurslärare har i och med denna förfrågan startat upp ett arbete i F-klassen samt hela skollaget på Idas avdelning. Detta arbete är utformat för att scanna av eleverna och poängtera för eleverna när det har gjort något bra....possetivuppmärksamhet(kanon bra, enligt mitt tycke)..
Detta ska hjälpa klassen att vända en negativtrend till en possetiv..
Jag tycker att detta är ett bra arbetssätt barn är bara barn och fortfarande väldigt formbara.
Men då visar det sig att flera föräldrar var så upprörda över detta kaos som råder i klassen med våld och elakheter..
Det flyger saxar i luften, barn tar strypgrepp på varandrar, slår varandrar struntar blankt i tillsägelser....
Detta har vi fått en liten bild av efter Idas egna berättelser, men varje gång som vi tagit upp detta till diskussion med berörd personal så känns det som att det blivit en vinkling till att Ida har sin egen del i det hela också...
Sedan jag senast hade ett redigt samtal med biträdande rektor i samband med Idas försvinnande från skolan har jag inte hört ett dyft mer från denne rektor, trots att han lovade att återkoppla till oss och berätta hur de skulle kunna säkerställa att detta inte skulle upprepa sig......
Jag blir så trött på att man som förälder är så frutansvärt maktlös...har kämpat för storebrors skolgång i 9 år och den kampen är fortfarande inte över och så nu är det ännu en kamp att föra..*suck*

I dag var det ingen bra dag:(....får sova på saken och se om jag orkar kavla upp skjort ärmarna ytterligare en gång...jag vet att jag självklart inte kan strunta i det, men hur ska man orka!!!!
Må ni ha det gott/Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0