Dans är livet..

Mamma berättade förlänge sedan om min första kontakt med dans..
Jag var 4 år och skulle prova på balett för första gången. Så vitt jag vet så kände jag ingen i dansklassen och jag tror att jag var ganska blyg;)..(svårt att tro nu)..
Vilket fall så skulle vi dansa som fjärliar över dans golvet...
och den lycka som jag utstrålade var enorm
(mammas ord...;)
Jag vet att jag alltid blir väldigt glad av musik och dans
 och jag har dansat till och från i hela mitt liv...
I lördags var det en prova på omgång på SATS för barnen showkidz 
Jag hade anmält Ida för hon har så mycket energi i sin lilla kropp och detta är ett perfekt sätt att få nytta av detta:)
Hela veckan hade hon varit pirrig men stolt över att hon skulle få dans på lördag. Vi räknade ner dagarna tills det va dax.
Lördagen kom och vi infann oss på SATS, det va inte så många barn där denna gång och dansen skulle som sagt bara va en provapå omgång så de skulle inte hålla på en timme.
När jag stod utanför glasrutan och tittade på mitt lilla barn dansa med en sådan glädje och fokus vart jag varm.
Frågan OM  Ida ville fortsätta vidare i höst var onödig att ställa...IDA SKA dans i höst...
Snart är vi en enda stor SATS familj....
/kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Välkomna till SATS familjen! Kul att Ida fastnade för dansen. Det kommer passa henne perfekt. Mamma kan ju träna undertiden eller? Kram på er

2010-08-30 @ 21:43:51
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0