Tyra-myra;)



Vid julmiddagen 2006 berättade kära syster att våran släkt skulle få en ny familjemedlem;)..
Jag minns just denna stund så väl;)..
För vad som förundrar mig är vilka känslor dessa budskap för med sig.
Låt mig förtydliga mig!!!!

Under hela uppväxten så är man väldigt fokuserad på sig själv, mina vänner, mitt kärleksliv.
I det stora hela så var prio nr 1 att jag själv skulle känna mig lycklig och nöjd. Man är i en redig ego-bubbla.
Sen kliver man ut från skolans trygga värld och börjar skapa sig ett nyare perspektiv till  ovärlden samt människorna runt en.
Man vandrar vidare och blir förälder, överväldigad över denna enorma kärlek till en annan individ än sig själv..
Att med ärlighet kunna säga att jag skulle ofra mitt liv för denna lilla människa, ego-bubblan spricker och man sätter sig själv i andra hand...
Dock är denna enorma kärlek ganska självklar eftersom denna underbara varelse ändå är en del av mig..
När sedan min syster får sitt första barn blir jag varse om att denna omtanke och kärlek även kan sträcka sig bortan för mig och de mina.
Både William & Tyra är fantastiska och jag är väldigt stolt över att vara deras moster.
Min mosterliga kärlek till dessa tu är gränslös...;)...
och nu vill jag passa på att gratta den yngsta familje medlemmen som redan har hunnit bli
3:år. Grattis Tyra- Myra...;)
/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad bra skrivet Pia. Du kan verkligen sätta ord på det. Kram

2010-08-23 @ 15:45:33
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0