"201"

Detta kära vänner blir mitt 201:a inlägg...;)..
När jag blickar tillbaka har det blivit en del berättelser och händelser :)....


När man har en 7 åring hemma på jullov så bör det hända saker...
helst hela tiden.
Min ljuva lilla sjuåring tycker om högt tempo, intensiva aktiviteter osv.
Så i dag blev det bowling i jakan med kusinerna och mormor:)


Jag kan med bestämdhet säga att Ida vann nog snabbruschen fram till banan varje gång.
Hon hade tagit fasta på att med fart kommer kraft och ruschade fram innan hon kastade klotet..
Och med facit i hand hade hon nog rätt för hon avslutade som segrare:)
En stolt Ida trots att hon egentligen hellre hade suttit och smaskat godis medans vi andra spelade.

Det är roligt med barn, för man tror att man tar en aktivitet för deras skull och när man väl är där så vill de bara göra andra saker. I Idas fall tjata om en chokladkaka:)...harmoni!!

Eftersom vi inte lärde oss något under bowling matchen om hur barnfungerar så tog vi hela gänget till IKEA efteråt...
Det var mingel stund på IKEA....snacka om miljarder människor och så vi...
Turligt nog tog tjatet om chokladkakan slut dock byttes det mot tjat om glass:)
Och eftersom det känns som rätt säsong så varför inte vi åt glass, 3 stycken rättare sagt.

Fick faktiskt med mig lite smått och gott från IKEA
som jag kommer att ha användning för när jag ska duka till nyår....

/Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0