fet-tisdag


Den årliga semlan har intagits och tyvärr var denna inte den bästa jag smakat.
Både grädden och bullen var ganska smaklösa..:(
Men visst är den vacker att se på, cup caken i går vinner i smaksensation denna gång.

För er som önskar baka likadan cup cake som jag visade i går så kommer här receptet ;):

Till ca.9 st stora


  Ugnen ska vara på 200 grader och bullarna ska stå inne i ca 15 minuter.
4½-5 dl vetemjöl
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
2 dl mjölk
150 gram smör (som ska smältas)

1) Blanda först alla torra ingredienser

2) Häll sedan i mjölken

3) Tillsist det smälta smöret

4) Blanda allt med en slev och häll i stora muffins formar, fyll ungefär halva formen

5) När bullarna sedan har svalnat toppas de efter smak, till dessa använde jag vispadgrädde som blandats med o´boy..

De är jätte lätta att baka och smakar ljuvligt ;)


I dag kan jag även pusta ut för sista verifilationen är nu in knapprad i bokföringen för vårat företag så nu kan vi lägga 2009 åt sidan och med städat skrivbord börja beta av 2010 ;)

Men nu ska ni få höra....jag börjar tro att vi har blivit utsatta för Vodo..;)
Ida hade piggat på sig rejält i dag och vi förberedde oss för skola och arbete i morgon. Ida längtar till skolan!!!
Men tror ni att det blir skola/ arbete i morgon?????
Näääää för när Stefan och Ida var i väg och skulle handla semlor så slog Ida igen bil dörren och höll kvar handen, långfingret satt fast i dörren precis över den övre leden....stört gråtende kom det åter hem. Ida trodde att hon skulle dö och fingret är alldeles svullet och blått. Efter konsultation med sjukvårdsrådgivningen så fick hon alvedon och kylpåse på fingret. Hon somnade bara pang boom i ren utmattning. Bör vara hemma för observation i morgon fick vi som råd och tro f-n det att vi ska vara hemma för det är inte bara Ida som har åkommor.
Själv åkte jag på en ögoninflammation bara så där hux flux mtt på dan. Har aldrig haft det förut, men jag körde med ögon tvått och baddning för att kunna få det till att bli bättre.
Vill så gärna komma igång och jobba igen, men eftersom jag jobbar med livsmedel på en lunch restaurang tror jag inte att jag ska komma och se ut så här....

Stefan vill inte att jag skulle lägga ut bilden på bloggen "de kommer tro att jag slår dig!!"
Jag kan lova att Stefan och jag har inte gått en rond i boxning ;)
Jag tror att jag blir GALEN:::: jag vill bara vara frisk, brukar sällan vara sjuk...*suck*

/Kram och god natt Pia 


Kommentarer
Postat av: Petra

Tack Pia. Nu ska jag baka! Men vilken otur ni har. Se nu till att ta hand om er och bli riktigt friska. Kram Petra

2010-02-17 @ 08:12:17
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Anne-Lie

Men nu har ni väldigt otur med allt, men för att vara lite positiv så får du mycket gjort hemma <3 Hur är det med Idas lilla finger och ditt öga? Ja det ser ut som om du gått en omgång i boxning igår.



Dina cupcakes såg verkligen goda ut och jag tror att dom flesta karlarna vill ha en "hemmafru" som står med maten klar när dom kommer hem från jobbet och en god kaka till kaffet efteråt.....vem skulle inte det förresten.

Kram på er alla och krya på er!

2010-02-17 @ 12:00:29
Postat av: Pia

Tack för de gulliga orden Anne-Lie, längtar så efter er. Bara vi blir friska så kommer vi över och våldgästar er ;).

2010-02-17 @ 12:18:37
URL: http://familjenvirvelvind.blogg.se/
Postat av: Pia

Lycka till med baket Petra och tack för omtanken / Kram Pia

2010-02-17 @ 12:19:21
URL: http://familjenvirvelvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0