Fri dag....

Oftast så har vi något inplanerat under helgen. Det är någon match för barnen eller något som händer. Men denna helg är det inget alls i kalendern....Det är en riktig lycka att vakna på morgonen och veta att vad jag än må göra i dag så har jag ingen tidspress.
Vi fick massor gjort på detta vis. Tog en tur till återvinningstationen för att kastade massor. Saker som jag tidigare tyckt var bra att ha i samband med flytten och de tidigare röjningarna. Man omprioriterar saker hela tiden...det blev massor av ledigt utrymme på övervåningen. Ser faktiskt ut som att vi snart kan starta upp med färdigställandet av allrummet!!!! Det är inte en massa kartoner i vägen i varjefall.

När röjningen var över ville jag belöna mig. I bålsta har vi tre härliga inredningsbutiker och i min favoobutik "Eikkala" finns även som webshop var det 10% rea. Och då slog jag till på en kökshängare som jag länge har gått och sneglat på. Jätte fin;) visar bilder i morgon.

Förra helgen var vi på spontanmiddag och denna helg bjöd vi på en spontanmiddag ;). Härliga kompisarna Ullis & Niklas kom över. Det blev en smarrig middag ;).
Räktoast till förrätt

Helstektfläskkarré med klyftpotatis som blandats med söta körsbärstomater och smulad fetaost....som pricken över i:et var det en härlig gräddsås som smaksats av mango chutney=mums ;)

(en fin bild på Ullis & Ida)
/Kram Pia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0