Grattis, grattis....;))))


Jag vill gratta min gulliga kompis på hennes 40 års dag.
Hon skulle säkert döda mig om hon visste att jag satt ut ett kort på henne i bloggen ;)))) och osminkad...;..hi,hi
Du är lika fin med som utan.../ kram på dig Ullis..



Den här söta lilla ängeln sover lugnt på våran fönsterbräda hemma.....


I dag var det åter skola/ jobb för mig och Ida. Idag var glad att få träffa kompisarna igen men jag skulle nog ha varit hemma en dag till. Det är inte direkt någon återhämtande stund att vab:a. Så min egen förkylning hängde kvar i kroppen som en enorm trötthet.....phuuu.....det gick mycket segt. Så när klockan slog till hemgång var jag mycket lättad!!!!

Ute yrde snön ner när jag kom till bilen....snöstorm IGEN!!!!!!!!
I går sken solen urhärligt när jag var ute med Snobben för att alltså åter besegras av snökaos....mina tankar gick till Rasmus som var på skidresa med skolan till Kungsberget. Skolan hade hyrt in en buss som skulle ta med sig 48 glada ungdomar. Det kändes lite jobbigt när jag visste att även de skulle färdas i denna nederbörd av snö. Höll tummarna för att allt skulle gå bra och att bussen skulle hålla sig på vägen!!!!!

Kl. 18 kunde jag pusta ut för då parkerade busslasten med nu trötta och inte fullt lika speedade kids...resan hade gått bra och de hade haft en urmysig dag trots blåsten.

Kvällens schema fylldes av ridning med Ida. Det gick jätte bra.....hon fick både skritta och trava. Red som en riktig cowboy....tömmarna fladdrade långt över öronen på henne och trost att hästen största delen skrittade runt så red hon "lätt"..."-Mathilda gör så här" sa hon förklarande när jag bad henne att sitta i sadeln. Något som verkligen gladde Ida var att våran gamla granne Isabell red i gruppen efter hennne. Det blev ett glatt återsende mellan dem. Får ta och boka in en lekdag ihop med Isabell någon helg.
Vad det gäller ögon kliet så verkar det inte vara lika irriterande i dag, bara lite kli tyckte Ida. Så vi kan nog fortsätta med ridning som tur va./ Kram Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0