Okunnighet/ slarv=kostar

Nu när jag sitter och printar ner mina misstag så ler jag lite....Dock ett ganska sorgset leende :()...

Hur kan man/jag vara så korkat otänksam så att jag genom två små missar har gjort av med 1000 kr...det svider verkligen.

Misstag nr 1: Har sedan tidigare laddat ner ett gratis program till datan för att smidigt kunna uppdatera div. drivrutiner..!!!! Igår krånglade usb-porten där minneskortet till kameran passade. Det gick bara inte att få den till att reagera för att automatiskt starta, vilket det annars alltid gör. När jag scanade av enheten stod det självklart att det var något fel på dessa drivrutiner. Jag stod i valet och kvalet, skulle jag aktivera ("gratis") programmet, vilket i dags läget hade upphört att gälla och börjat kosta...hmmmm......läste noga igenom vad det stod om programmet osv. Priset skulle vara 19 USD. Det kändes ganska ok, jo jag satsar på detta program och kan på så sätt fixa till drivrutinerna lätt ;). Programmet laddades ner och installerades. Då när jag printar ut licens nyckeln samt kvittot, lägger jag märke till vad det står. Thanks for your order 49 USD har nu dragits från mitt konto.....!!!!!!
Det skulle ju bara kosta 19 USD????
Självklart stod det en pytte,pytte,pytte liten text med två andra program som var tvugna att ingå som ett paket och allt ihop kostade självklart 49 USD: Hur noga jag än hade varit så hade jag ändå skummat förbi viktig information....kostsam lärdom!!!!


Misstag nr 2: Jag är egentligen en riktig NÖRD....alltid noga med att göra vad man ska göra. Ex. inte skräpa ner i naturen, köra lagligt, alltid betala ordentligt för mig...osv,osv.

Inget undantag i dag heller. Körde lagligt till jobbet, trots att det var hiskeliga köer så valde jag att snällt stå kvar i denna kö och inte frestas av att köra i bussfilen som många andra medtrafikanter gjorde och säkert kom i tid till sina jobb. Själv kom jag försent dock glad för att jag hittade en parkering (ont om dessa). Betalar biljett och startar upp arbetsdagen..;)
På eftermiddagen stod det inköp till våran kiosk på schemat. Vanligtvis kommer det en chaufför och hämtar mig samt min arbetstagare som jag åker ihop med och skjutsar oss till olika affärer så att vi kan utföra dessa inköp. Idag var det inte bara SL som hade busskrångel även bussarna i våran verksamhet. Som en snäll anställd erbjuder jag mig att ta min privata bil och utföra inhandlingen. Sagt och gjort, vi åker i min bil och shoppar. Åter efter handligen så har jag nu blivit av med min parkeringsplats...shiiiitttt....Ja, ja åker och parkerar längre bort får gå ca.300 meter till jobbet. Men även nu rycker jag på axlarna och tänker att det är inte hela världen ;)
När arbetsdagen är slut och jag skyndar mig ut till bilen för att åka hem, ja vad ser jag!!!!!!

PARKERINGS BÖTER.......495 KR......!!!!!!!

Jag har betalat min p-biljett, men i all stress mellan affär och arbete har denna biljett hamnat i skarven till fläkten vid vindrutan och detta resulterar i att den lilla,lilla biljett jäk..n viker sig innåt så att datumet inte syns....

Vänlighet lönar sig inte alltid....

Summan av detta dygn= ca.1000 kr fattigare på vad då....INGENTING...grattis Pia ;)

Har kontaktat parkeringsbolaget så vi får väl se hur detta slutar

Tack för i dag / Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Stackare. Sånt där är aldrig roligt. Jag har parkerat flera gånger i Barkaby outlet och läst skylten lämna P-skiva. Visst men vad gör jag? Jo, jag hoppar ut glad att få shoppa och inte en tanke på P-skivan.Dessutom har det hänt fler än 2 gånger! mer säjer jag inte. Idag ska jag bli fattig då Dino ska till doktorn (igen). De ska kolla halsen på honom.

Kram

2010-02-24 @ 08:05:12
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Pia

Ja Petra!

Du är inte den enda som tyvärr förlorar förståndet när det vankas shopping ;). Klart man missar en p-skiva. Jag kan bara ställa mig i ledet och säga :Ja, jag är glömsk och tycker att p-skivor är till för att sätta dit stackars stressat vanligt folk. Lycka till med Dino gubben, jobbigt med halsen. Är det något han brukar ha problem med?

2010-02-24 @ 16:55:31
URL: http://familjenvirvelvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0