Tiden går fort..

Hallå....har helgen redan passerat????!!!!!

När man har flera saker inplanerade under helgen går tiden såååååå fort. Och dessa två värdefulla dagar ska man hinna med ALLT!!!!!

Du ska hinna varva ner efter en stessig vecka, rensa och städa ordning i huset, tvätta och tömma tvättsugan från veckans förbrukning. Mysa med lilla gubben, umgås med vänner, vissa helger kan även en fest vara inplanerad ;) och då kan du behöva hinna med en rajd i ett köpcentrum också...phuuuu....såvitt jag vet så  består denna tid endast av 48 timmar och jag förmodar att några av desssa ska jag också sova;))
Denna helg var liknande detta. Jag ska absolut inte låta klagande, det är på alla sätt mycket trevligt/mysigt...det är bara det att tiden går så fort!!!

I fredags var vi över som jag tidigare berättade på en spontan middag hos våra vänner Jonas & Marie. Mycket mysigt. Lördagen började med en rivstart och accelererade allt efter vad dagen led mot sitt slut. Stefan tog "virullar" bilen och styrde kosan mot Gesunda för att "äntligen" (lilla mammans ord, dock ej sonens) hämta hem våran förlorade son. Jag och tjejorna åkte på en handbolls match.Att köra förnuftigt var bara förnamnet. Kändes som man trotsade vädergudarna när både Stefan och jag gav oss ut på vägarna....



Visst är det helt fantastiskt att det är så mycket snö..!!!
Nå väl att jag bara bra under dagen. Stefan fick med sig en mycket trött men NÖJD Rasmus. Den gossen har nog fått sig ett minne för livet, en stor mognad i att ha fått tagit hand om sig själv i två veckor och klarat det galant ;).
Mathildas match slutade med vinst 18-5. En riktig kanooon match!!!
Lagets bägge målvakter var bort resta så Mathilda fick väcka upp sina gamla målvaktstakter och ställa sig i målet. Hon var helt underbar, som en vägg i målet. Tog till och med en straff och lyckades få i väg en pass mot motståndar målet så att vi fick in ett kontrings mål..helt suvuränt...gissa om jag var stolt ;)

(bilder från almare stäkets hemsida, trodde att jag skulle kunna visa flera bilder. Men de som fotograferade valde fel kamera...!!!Så det bli bara dessa)
Åter hemma var det bara till att fixa sig och ge sig i väg på den omtalade "hollywood" festen.
Mina ögon hade kurerat sig riktigt bra så jag slapp använda solbrickor.
Vi hade jätte trevligt, super god mat/ dricka och roliga människor.

 Dans vart det också så klart. Det är oftast där man kan hitta mig. På dans golvet...shittt va jag dansade...musiken var klart varierande men jag märkte i söndags att visst är det ok att #headbanga# när man är varm och igång, men du va det kan ställa till med besvär dagen efter. Både att de små hjärncellerna fortfarande tror att de är ute på ålandshav (pga. eftergugningar) men nacken är inte sig lik. Stel och värkande är bara förnamnet...efternamnet är värmebalsam och alvedon ;))).
Nu är det dax att bege sig till jobbet så jag får berätta mer i kväll/ ha en bra dag/ Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0