När kommer våren???


Förra veckan hörde jag fågel kvitter....det spritter till i hela kroppen och jag bara känner att nu börjar livet igen!!!
Är det sant att det är slut på kylan och allt detta frysande, när axlarna sitter uppe vid öronen för att man omedvetet tror att det gör mig varmare.....ööööö....man borde veta i 36 års ålder att det inte är så. Det enda som dessa axlar medför är dyra besök hos en kiropraktor.....klirr, klirr....inga roliga utgifter.

Men så när man tror att man äntligen har blivit hörd och att vinterna ska rundas av, jag då kommer det ytterligare köldknäppar. Med extra tillskott av snö, bil kaos.etc......tviiii.....inte roligt att bli lurad på våren så där. Jag kommer faktiskt att överklaga och begära skadestånd ;). 


I dag hade jag faktiskt bokat in mig på ett step up pass, men kom aldrig i väg. Min kropp kändes tung efter gårdagens dans. Så jag tänkte att harmoni skapas genom en jämnbalans mellan aktivitet och vila. Och i dag vägde vågskålen för VILA....

I stället intog jag Idas favorit hörna i soffan och avnjöt ett program av bygglov. ....Jisses...va duktig han är på att bygga denna Matte ;)....skoja bara....min lilla snickare låg bredvid mig i soffan och jag höll min beundran till Matte för mig själv. Dock fick programet igång min planerings hjärna...."pling".
Det byggdes uteplats med terass i programmet och vi bör komma  igång med planerandet av våran egen ute plats. Jag har nu fått en nöt att knäcka och smida till...känns kul. Ska bläddra i genom massor av Allt i hemmet tidningar samt konstruktions böcker som ligger här hemma och dammar. Återkommer med mera info. hur dessa planer kommer att formas/ Ha en god sömn / Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0