Rida eller inte rida...det är frågan?


Lill-lördag med ridning på schemat...
Som lilla syster är det en dröm att äntligen få gå i storasysters fotspår. Ida har alltid följt Mathilda och hennes häst intresse med stor beundran och nu är hon äntligen så stor så att även hon ska få börja på ridskola.
Egentlligen började vi redan förra veckan, men Ida tycker inte att den gången ska räknas för hon "fick aldrig sitta på en häst.....(det var grund teori om ett stall)...och det tyckte Ida inte var så intressant. Det enda som var spännande den gången var den stora dynghögen bakom stallet!!!
-Hallå mamma det är är ju BAJS...blääää!!! ;)
Jag kunde inte annat än bara le när jag så denna lilla brutta spritta i hela kroppen när hon stod bredvid hästen.
Hon fick leda hästen inne i ridhuset och även sitta upp och skritta ett varv. Ida var mycket nöjd ;!

Dessvärre vet jag inte om hon kommer att kunna fortsätta med detta intresse? För vi hade i stortsätt bara hunnit hem från stallet då Ida började klaga över att hennes ögon sved och kliade...
Likadant vart det dan innan nyårsafton. Då hade hon varit med Mathilda i stallet en hel dag. De hade hållit på och putsat trens och pysslat om stallets alla hästar. Jag misstänkte att hon hade råkat fått in damm från höet eller av allt putsande i ögat då.
Men nu är jag rädd för att hon är allergisk, vi får test nästa vecka också och se hur hon reagerar då :(.

Sjuklingen hemma har insätt att det inte lönar sig att spela tarzan och försöka jobba. All energi måste gå till att bekämpa baciller, så han har varit duktig i dag och hållit sig hemma. Ner bäddad och snällt tagit alla mediciner som jag inhandlade igår. Hoppas att han är piggare i morgon. Sömn är den bästa medicinen....och han är ganska bra på att sova länge och mycket ;)/ God natt och kram   Pia


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Hejhopp, Hoppas inte lilla Ida är allergisk mot hästar, utan kan fortsätta i storasysterns fotspår, hon är såååå söt i sin lilla hjälm

Kramar

2010-01-21 @ 09:02:09
Postat av: Anonym

Hej Anne-Lie! Ja, det skulle ju vara super trist. Hoppas att ni mår bra, kul att du är med här på bloggen. Hoppas att vi ses snart/ Kram

2010-01-21 @ 17:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0