7/6-2010


Så har åter en helg gått/ sprungit förbi........swisch......
Lördagen innehöll både hemma pyssel, bakning samt barnkalas i bålsta simhall.
Ofta när saker ska gå av stapeln så som kalas, middagar etc. så kan jag känna mig lite stressad....
vill hinna göra så mycket innan. Städa, fixa med middag och tillbehör..mm.
Det är så härligt att få till det så där bra när vänner kommer över tyvärr är baksidan att jag som jag precis skrev blir lite stressad..bli inte avskräckta nu;)..jag älskar att ha er här kära vänner!!!!
Men det jag ville komma till är dena glädje och underbara lugn som infinner sig då man har valt att ha kalaset någon annanstans än hemma...
Ett badkalas är aldrig fel, det går att ha precis så många barn man vill. Inga på tvugna fika ritualer där oftast hälften utav barnen inte har ro till att sitta och njuta av det bakade, här i bad huset äter man eller fika precis när man vill, gående fika bord...TOPPEN...
Det bästa utav allt, när kalaset är slut så går man hem utan att behöva städa efter sig...*lycka*;)


På söndag var det i stället middag både lunch och middag för lilla pappa som kom på besök.
Därtill ett antal fika pauser....men det var bara trevligt, har inte träffats på ett tag så barnen var överförtjusta att träffa honom.

/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Towe

Tack så mycket för kalaset! Simhallen är verkligen en toppenide. Jag hajar vad du menar med att man stressar upp sig och att allt skall bli så bra som möjligt inför ett kalas... Barn skall underhållas och vänta på varandra vid fikabordet... Å sen har ju ljudnivån en tendens till att höjas- vilket alltid inte är bara barnen som låter när man är i ett normal stort Svenssonhus ;-) haha!



Att ha kalaset i simhallen tål att tänkas på när novemberkylan är här...



Kram på er! =D

2010-06-07 @ 21:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0