hagel????


April väder i all ära...men i dag slog det verkligen till med ett redigt juni väder!!!!
Snö/hagel låg ut med vägarna när jag åkte hem från jobbet..hmmm...
Snacka om överraskning..;)!!!
Skönt att det äntligen är helg, det har varit en helvetisk vecka om jag får uttrycka mig i klarspråk!!!
Och lyckligtvis får jag äntligen roooo.....


Fick besked i dag om att Ida kommer att byta klass till hösten....känns mycket bra;)
Det är helt otroligt va det kan vara kaosigt i dagens skola.
När vi flyttade till bålsta var jag förberedd på att det skulle kunna bli svårigheter för de stora barnen med att komma in i intakta klasser osv. Men det har verkligen fungerat över förväntan.
Det är som ni säkert har läst er till sedan tidigare lilla Ida som verkligen har haft ett tufft läsår.
Idas klass är en enormt rörig klass, många starka viljor.
Det har varit krismöten pga. hur barnen bemöter varandra.
De använder hemska ord mot varandra, har en rå attityd totalt respektlösa. Där fysisktvåld inte hör till ovanligheterna...!!!!
Ida har alltid haft med sig att hon har dessa besvärliga myrorna i brallan, svårt att sitta still och älskar att prata.
Jämt har hon uppfattats som fartig, glad och otroligt snäll...
Så när vi på utvecklingsamtalet får hör att hon är agressiv, slåss och saknar empati för andra. Drar vi öronen till oss och undrar vilka känslor som skapar denna försvars mekanism för överlevnad i gruppen???
I ett helt år har vi försökt att ha tillit till att (enheten som Ida går på) ska fixa till detta och kunna styra upp mellan barnen men utan lyckat resultat.
Så i förra veckan hände något som fick oss att helt vara på det klara med att Ida nu var färdig på rosa enhten i futurum skolan.....vad som hände håller vi för oss själva men det gjorde att bägaren rann över.
Därför är jag nu otroligt tacksam för att vi ska få ge Ida en ny chans till att gilla skolan genom att hon byter enhet till hösten. Jag fick argumentera mycket med staben innan de förstod att vi menade allvar och inte såg någon annan lösning....så nu andas vi ut lite!!!
Vågar inte helt ropa hej, men det är en tung sten som har lättat från våra/ mina axlar.
Ha en underbar fredag, snart ska vi på middag till våra goa vänner Ken & Marie
/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: fia

hej gumman, oj vad förvånad jag blev av det du skrivit... bra att ni stod på er!!

skickar krammar till er..

/Fia

2010-06-18 @ 21:23:13
Postat av: Marie

Gillar att du är så bra på argumentation!!! Tur för Idas skull... Det blir jättebra. Kramar, M.

2010-06-21 @ 13:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0