Harmoni..

Sonen kom hem i ett helt stycke i går...phu;)
Han var väldigt tillmötes gående både i går och idag. Väntade sig nog ett sanningens ord om att hålla tider...osv.
Men se det snuvade vi honom på, vi var glada att han var nöjd med sin kväll och jag tror att frånvaron utav tillsägelse bet hårdare än om vi hade satt i gång att mala...
Jag kan i varjefall säga som så att han var inte den piggaste individen i våran familj i morse, men han bet ihop och kom i väg till skolan i tid...bra jobbat;)


Visst är det härligt när det är så här ljust som det är på kvällarna, det blir att man utnyttjar dygnet mera aktivt.

Som i dag, efter att jag avslutat jobbet i vanlig tid och kommit hem så åt vi en enkel middag. Därefter tog vi bilen och begav oss till våra gamla hemtrakter och gjorde ett fika besök hos våra vänner Ullis & Niklas..
Hade det nu i stället varit vinter så hade denna kväll med all säkerhet bestått av en enkel middag och sedan en tung död i soffan....helt slut efter dagens möda..
Jag älskar därför denna underbara årstid...
När jag träder in i den högaktningsfulla pensionsåldern om sisådär 50 år..;)..
Då ska jag ha ett växelvist boende i spanien eller något annat varmt land under våran vinter....
Skriv upp det!!!!!!
ha en fortsatt ljus & underbar kväll/ Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

vad skönt att allt gick bra med sonen. Jag visste att man kunde lita på honom han är ju ändå en Karphed, ni vet hur man uppför sig! <3.

Kommer du och tränar med mig ikväll?

Kram Petra

2010-06-11 @ 07:46:00
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0