Barn..;)


Kortet:Ida med gamla grannen Isabell, showade för oss. Kortet är taget för 1 år sedan.
Vi träffar alltid Isabell på onsdagar eftersom att hon rider i gruppen efter Ida




I dag har det varit en av de dagar då saker känns lite tyngre. Det var mycket som hände på jobbet och känslan från det följde tyvärr med mig hem!!
Hur väl man än vet om talesättet "att man inte ska ta med sig jobbet hem" så är det svårt att låta bli vissa dagar.
Som tur var så är barnen riktigt duktiga till att förflytta en till att vara i nu:et. Så tillslut hade faktiskt även denna arbetsdag bleknat och placerats i minnes banken;)....långt bak i hjärnkartoteket;))))
Jag slutade redan kl.14 i dag eftersom jag hade både läkarbesök med Rasmus samt att Ida skulle på kontroll till skolsköterskan.
Det var så härligt att glida hem i solskenet, känns som att jag så fort jag får en chans sätter näsan upp i vädret och försöker aspirera ljuset......."mitt jag" behöver allt ljus den kan komma över........så det är bara till att lapa!!!


Rasmus läkarbesök gick snabbt och allt vara bara fint. Grabben har ju faktiskt blivit lite talförd, förrut fick jag tolka hans nickningar, suckar och mummel. Men nu var han faktiskt den som tog kommandot över mötet, kanooon.
För Ida gick det också bra. Hon hade sedan tidigare bekantat sig med skolsköterskan Rose-Marie. I Idas värld är Rose-Marie en god vän och hon visar gärna upp sina lösa tänder, skrapsår och andra blesyrer för henne (vilket hon ofta har, ett resultat av hennes framfart överallt).
I dag var det en vanlig rutin kontroll. Med längd, vikt, syn, hörsel och om ryggraden var rak. Allt såg hur fint ut som helst och Ida deltog aktivt i alla momenten.
Det var kul att höra hennes tolkning utav detta senare på kvällen då det vankades ridning.
Ida var så duktig och gjorde allt vad hennes ridfröken sa åt henne att göra. Men när ridfröken sa att hon skulle sträcka på sig och vara rak i ryggen protesterade Ida. Hon skulle inte komma här och påstå att Ida behövde sträcka på sig för att bli rak i ryggen......hennes "nära vän" skolsköterskan hade faktiskt kollat hennes rygg tidigare i dag och då var den minnsan rak så det så...;)
Jag tyckte att Idas resonemang var helt logiskt och underbart ;).....go girl!!!!!!/ Kram Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0