Bygglov;)

I helgen var det åter dax. Snickar Steffe har nu vilat upp sig efter den slitiga hösten. Med nyvunna krafter och en pånyttfödd "iver" (med viss överdrift;) gick han loss i blivande allrummet på övervåningen. Barnensrum är klara som ni vet och i deras förbindelsenav har det fram tills nu varit ett kaos. Vad jag har hört så är himmelriket grannen till kaos ;). Och det är nu detta himmelrike som är vårat mål. Eller i varjefall en schystmiljö för barnen att va med sina poolare i om de mot allförmodan skulle komma ut från sina rum.
Tänkte dela med mig av denna make over och har tagit de första korten på byggnationen och de sista korten på röran;). Se och njut....;)


(trappen upp från undervåningen. Till vänster ska det resas en vägg till badrummet, till höger ska vi fortfarande ha ett trappräcke. Högra sidan kommer utgöra soffdelen/ tvdelen)


( Här ser man den vänstra sidan där badrumsväggen ska resas. Dörröppningen till badrummet är tillfixad)

( Blivande badrumsdörr)

(En del röra i vägen, men här kommer det senare att vara ett badrum på ca.4-5 kvadrat)


(Andra sidan om Idas rum, här ska vi låta det vara öppet med ev. platsbygda skåp som ska fästas på väggen i höjd med takets/väggens brytpunkt).

(Blivande tv-hörna. Väggen mot Mathildas rum. Väggen ska kläs in med liggande bräder som naturligtvis ;) ska vitmålas. Tv´n kommer ha sin placering på denna vägg. Skorstensröret från kaminen syns i bild. Denna är inte lika skrymmande i tv-hörnan som man kan tro i från bilden)

(Dörrarna in till Mathilda och Rasmus rum. Det är kul med alla dessa vinklar och vrån som övervåningen har. Ger en mysig 3D-känsla.)
Ja så ser det alltså ut just nu. Stefan har fått upp endel gips på väggarna och hunnit resa vissa reglar/stommar. Men jag ska uppdatera allt eftersom det växer fram/ Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad duktiga ni är! Vad roligt det måste vara att göra nytt. Jag vill också flytta och bygga nytt. Men så kommer det nog inte bli. www.hundfantasten.se. Prova igen för jag har inga problem att komma in. Jag har bokat in mig på en grundkurs med star 27/3. Kram

2010-03-09 @ 08:29:18
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0