Gränser..


Tänk att en ljuv liten dam som denna donnan kan få en att baxna....!!!
Ida är en fantastiskt levnads glad liten tjej som verkligen älskar livet. Saker runt omkring henne intresserar henne och får henne att i bland göra ganska ogenomtänkta saker;)
I hemma miljö tycker jag att det är helt ok många gånger, kan ibland bara bli lite trött eftersom det ofta är en sådan intensitet *phu*.
Men när hon nu har kommit upp i skolåldern så har gulligheten i hennes intensitet övergått till att skolan ser hennes "hyss" som problem. Jag kan i bland tycka att det är väldigt höga krav som ställs på 6:åringar. Eftersom mognads graden på dessa individer varierar rejält.
Tre dagar i rad har Ida hittat på "hyss" som skolan ser det. Och även fast jag inte tycker att det är så allvarligt så måste jag sätta en gräns, för när hon blir äldre så är det svårare att gränsa om jag inte startar redan nu!!!
Det svider i hjärtat när jag anonserar för Ida att hennes ridning kommer att utebli pga. allt som har hänt de senaste dagarna. Jag nämde det i går och bad henne lyssna på mig och förstå att jag menade allvar. Tyvärr vart det tvärtom mot vad vi kom överrens om och då måste jag vara koncekvent, eller?
I vilket fall så hoppade vi över ridningen i dag och Ida å jag samtalade om varför hon har så svårt att lyssna på hennes fröknar bland annat. Mycket bra samtal och hon förstod att nästa vecka var det åter ridning och att vi skulle fortsätta pratet om att lyssna in andra och vet när det man gör har nått sin gräns. Vi får väl se hur det går???
Jag vet att tillslut kommer det att bli toppen för Ida gumman men just nu är hon i en fas där det går väldigt svajigt och vågit..;)...därför finns mamma & pappa där!!!!



Nu till något helt annat!!!!
I morgon vankas det tjej kväll hemma hos Ullis. Det ska bli super mysigt, dock ska jag vara duktig och ta bilen dit för på fredag har jag nämligen bokat in mig på ett dubbelpass för Petra & Erika. Vill inte missa detta så lilla Pia dricker snällt läsk i morgon. Helt ok, kul att vara med alla tjejer och jag är himla pratig vare sig jag har styrka innanför västen eller ej ;)

(en gammal partybild på Ullis & mig)
Kram och god natt/ Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad fin hon är Er Ida. Jag personligen tycker att gränser är till för att följas. Ibland blir det jobbigt men att fullfölja tror jag är det enda rätta. Du ska se att allt blir bra. Vad skoj att du engagerar dig i vårt pass på fredag. Du ska se att det kommer att gå som en dans sen på kvällen får du se till att få något gott att dricka. Det trodde jag att jag skulle få men då har min man kommit på den iden att han och Maja åker före mig till mina föräldrar så det blir två bilar. Är det manligt tänkt eller???? Vad f.n jag vill ju dricka skumpa med mina päron! Hmm kanske åka kommunalt! Kram ses på fredag! / Petra

2010-04-01 @ 10:18:26
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Tessan

Ja du Pia det där med gränssättningar har vi här hemma,förstår precis hur du känner..Vi känner ju varandra och varandras barn ganska väl eller hur...Be strong and keep fighting....Hahaha,inte alltid man skrattar direkt.....Kram från Pit Bullens mamma:=)

2010-04-05 @ 08:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0