Söndag


Söndag är = veckans bikt ;)
Vi summerar veckan som gott: vad var bra, mindre bra..vad är jag nöjd med och vad kunde ha gjorts bättre.
Dett sätts en punkt för det gångna och en ny ribba läggs för kommande vecka.
På måndag ska jag: Äta nyttigare, stessa mindre. Var en glad och tålmodig mamma/ fru;)
Planera bättre osv.( är det någon som känner igen sig???)
Jag måste faktiskt säga att jag är rellativt nöjd med den gångna veckan...
Träningen har kommit i gång, att starta med 3 dagar denna vecka är jag mycket nöjd med.
Förra söndagen var familjen och storhandlade inför kommande vecka, och utav den storhandlingen färdigställde jag tre måltider redan på söndagen så att de gick snabbt att tillaga i veckan. Då fick vi ordentlig husmanskost samtidigt som det gick snabbt att tillaga. Ska försöka mig på det samma även i dag!!!
En fjäder i hatten för mig är att jag nu har varit utan nicotintabletter i 3½ vecka.....jippi....har varit fast i nicotinträsket i hur många år som helst, men är nu motiverad och det går riktigt bra;)
Vad det gäller mamma tolleransen kan det alltid vara bättre, men vi har hanterat veckan utan större konflikter så det får väl antagligen stå för godkännt i varjefall med tanke på att det härjar tonårshormoner i huset;))).
Jag betygsätter gångna veckan med 4 utav 5 ¤¤¤¤ ;)
Hur summerar ni eran vecka????


I går var vi och grattade Angelica som fyllde 18 år. Angellica är dotter till en av våra bästa vänner Ingemar och Angelica har funnits i mitt liv i över 12 år. Så från en lite gullig lintott har nu denna dam tagit kllivet in i vuxenvärlden..."gulp"...menas det att en annan snart har tagit klivet in i "tantvärlden?"..;)...
För jag anser att hon har blivit äldre dessvärre tror jag att jag själv har stannat i åldrandet !!!
Stort Grattis prinsessan du är underbar...det vet du att jag alltid har tyckt "puss"


Lördagen bjöd på många härliga möten. Förrutom att vi var å grattade Angelica hann vi även med att avnjuta en middag hos våra vänner Johan & Anne-lie ;)...och deras gulliga brudar Amanda och Eve.


(bild: Johan & Amanda i björnrike julen-08)

(Bild: Anne-lie & Ida i björnrike julen-08)

(Bild: Eve & Mathilda Björnrike julen-08)

Det är alltid kul när vi träffas, inga kostigheter. Vi är väldigt lika i tycke och tänkandet. Gårdagen innehöll härliga diskussioner om manligt/ kvinnligt, denna fråga är alltid ett hett ämne. Och när man har humorn som inslag i detta kan det bjuda till många härliga skratt och det lovar jag att det gjorde i går. Vi grät nästan till slut och jag kan konstatera att om ett skratt förlännger livet så utökade vi det med flera år i går. Tack för det Johan & Anne-lie
/ Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Är det någon tröst om jag säjer att jag också har ont i kroppen?! Bra vecka go Pia go. Vi har börjat med att handla på nätet. Då kan man välja olika recept och tillbehören samt en massa annat som man behöver. Mataffaären.se. Kan rekommendera! Det spar både tid samt att man får variation i maten. Inget tjaffs om vem som ska handla komma på mat o.s.v. Men det kanske inte ni har problem med? Jag är super nöjd med det. Kram

2010-03-21 @ 10:19:22
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Petra

Är det någon tröst om jag säjer att jag också har ont i kroppen?! Bra vecka go Pia go. Vi har börjat med att handla på nätet. Då kan man välja olika recept och tillbehören samt en massa annat som man behöver. Mataffaären.se. Kan rekommendera! Det spar både tid samt att man får variation i maten. Inget tjaffs om vem som ska handla komma på mat o.s.v. Men det kanske inte ni har problem med? Jag är super nöjd med det. Kram

2010-03-21 @ 10:20:05
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Anne-Lie

Tack själva, jag det är härligt att få skratta så mycket ibland...hade nästan träningsvärk i magen dagen efter. Tack för ett trevligt middagssällskap, det går alldeles för långt mellan våra träffar. Vi ses snart i gen hoppas jag..Kram

2010-03-22 @ 10:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0