Våffeldag..


(Bild:Recept.nu)
Självklart var det bara till att sålla sig i ledet och brassa våfflor till kvällen.
Här skulle det firas att Jesus moder hade fått reda på att hon var på tjocken;)....delgavs detta i morse när jag lyssnade på Gert Fylking på radion. Ett ganska enkelt sätt att förklara vad Maria bebådelsedagen/våffeldagen står för. Sedan ser jag inte koppling mellan detta bibliska senarium och att vi ska äta våfflor???

Som bilden ovan visar så valde jag att inta våfflorna som en langos med gräddfil, rödlök och röd stenbitsrom...mumsigt. Resten av familjen valde att äta det traditionellt med jordgubbssylt och vispgrädde. Klickar du på bilden kommer du till receptet.
/Kram Pia



 


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Ooooh så gött det såg ut, det blev inga våfflor för oss. Vi får ta det till helgen och då ska jag äta mina på ditt sätt, och kanske ta en med sylt som efterrätt.

Och vad duktig du är på att komma iväg och träna, jag fattar inte hur du hinner, men det är väl bara att planera och DELEGERA, det sista är jag dålig på.

Kram

2010-03-26 @ 08:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0