Varför vila?



Kom nyss hem från syrran med familj;)....

Känns som att det borde vara söndag och förberedelse för kommande vecka just nu, men nix....i dag är det bara lördag...lurad;)

Detta är ju resultat efter att man gör något direkt i anslutning till avslutad arbetsvecka!!

I går när jobbet var avslutat packade jag och Stefan 2 bilar och begav oss till syrran. Här skulle det ätas smarrig middag dricka gott vin, se på brasan, sova över samt sätta in en balkongdörr/pardörr...;)


Vi ankom starx efter kl.17 ;)....både jag och Steffe var super trötta samt väldigt lyckliga för att vi kommit fram!!!
Flera gånger var jag rädd för att jag skulle somna bakom ratten!!!!! Såååååå trött efter denna vecka.
Jag har faktiskt varit riktigt duktig vad det gäller träningen denna vecka och resultatet var för utom tränings värk
en fantastisk trötthet ....

Syrran och Patrik fick oss snabbt på fötter och bjöd på ett stärkandeglas och grillen stod redan och pyrde....*smarrigt*....;)

Det bjöds på ugns stekta rotfrukter som toppats med smulad fetaost och gröna/svarta oliver. Till detta åt vi grillade revbenspjäll och fläskkarré....jätte gott!!!!!


Valborg förknippas allt som oftast med redlösa fylle partyn när man är tonåring eller ungvuxen..;)
Skönt nog var det inget utav detta som berörde våran familj detta år, trots att vi snart har två tonåringar i huset. Det känns som att det är ok att vi väntar ytterligare ett år på detta möte;)....
Vi var däremot nere vid brasan hos syrran och där stötte vi på en kändis!!!;)
Den där långa från "hem till midgård"..kommer inte i håg vad han heter, han hade även en roll i "doktor mugg"...Razze vart lite road av att se honom. Han är "fett skön i sin roll i midgård"....(citat).
Det såldes sockervadd och bjöds på karusellrundor vid brasan och småttingarna var glada konsumenter som tyckte att det var helt ok att stå i en 10 minuters kö för att få en sockervadd...varför stressa???...vi är ju lediga;)



Skönt att sova över och inte behöva sätta sig i en bil sent på kvällen;)...
Både Steffe och jag sov som stockar, riktigt skönt.
Lördagen bjöd sedan på att Stefan och Patrik tog bort ett fönster från Tina och Patriks kök, öppnade upp i teglet och satte in ett dörrpar...bilder på detta kommer jag lägga ut senare, jag lovar;)..
Resultatet vart super bra!!!!
Nu är det åter dax för att softa lite i soffa och samla krafter för i morgon, då ska det röjas här hemma;)
/kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad kul att du valt en bild på min barndoms vän Johan Pettersson. Vi gick i samma klass i 9 år och lekte typ varje dag! Han är helt underbar som person. Kram vännen

2010-05-01 @ 21:44:56
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0