Varför??

Detta inlägg är skrivet med en stor sorg och förtvivlan....
I går hände något ofattbart....
Våran underbara söta gulliga vovve bet Mathilda rakt över huvudet!!!!!!
Varför???
Allt var precis som vanligt ingenting som skulle tyda på att han var i obalans eller liknande.
Vid ca 20:30 skulle Mathilda passera Snobben som låg och halv sov. Hon tyckte att han såg så söt ut när han låg där och vilade så att hon klappade honom försiktigt. Han nosade på henne och hälsade lungt. Då pussade hon honom vid huvudet, han morrade till och högg direkt...
Rakt överpannan och övre hjässan...
Det var blod i mängder och Mathilda vart chockad samt hade en fruktansvärd smärta..
För att söka hjälp så ringde vi först sjukvårdsupplysningen där det meddelades att det var en vänte tid på 25 minuter innan vi ens skulle kunna komma åt en telefonist.
Då ringde vi istället 112.
Efter ca.10 minuter var det en ambulans på plats och de tog oss till akademiska i uppsala.
Ett fantastiskt bemötande mot både Mathilda och mig från ambulanspersonal samt sjukvårdspersonal på akademiska. All eloge åt dem<3
Det blev totalt 19 stygn att sy i övre pannan vid hårfästet samt främre hjässan. Mathilda var som en riktig stålkvinna!!!!
I dag är läget stabilt och lungt för Mathilda, vi kom hem vid 03:40 ca och från dess tills nyligen kl.12 har hon sovit, helt slut...
Det återstående är hur vi ska hantera Snobben frågan...
Jag har tidigare alltid varit tuff och sagt att en hund som biter ska bort, men det är inte alls så lätt...
Vi försöker hitta ursäkter för hans beteénde och har kontaktat en person som jobbar med hund psykologi i yrkeslivet för att få råd. Så i nu läget avvaktar vi....för att senare göra ett beslut..
Skiiitttt tungt, självklart går barnens säkerhet först.
Kram Pia


Kommentarer
Postat av: fia

åhh gumman gud va jobbigt....

tänker på er alla

hälsa stålflickan

2010-05-04 @ 14:30:50
Postat av: fia

åhh gumman,, stackare...

tänker på er alla

hälsa stålflickan

kram

2010-05-04 @ 14:31:54
Postat av: Petra

Vad är det jag läser.

Jag fick en stor klump i maggropen. Jag tror att jag vet vad ni känner men man kan aldrig vara förberedd på detta. Vad ni än gör så vet jag att det kommer att vara ett genomtänkt och bra beslut. Ni finns i våra tankar. Kram från Lindroos

2010-05-04 @ 14:33:42
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Anonym

Helt ofattbart,att Snobben kommer på tanken att bita någon skulle ingen kunna tro som träffat honom.

Jag är jätteledsen för er skull, har inte berättat för Evelina ännu, hon kommer inte att tro mig.

Krama Mathilda från oss...Kramar <3

2010-05-05 @ 08:48:19
Postat av: Anne-Lie

Glömde visst skriva att texten innan var från mig.



kramar ///Anne-Lie

2010-05-05 @ 14:11:14
Postat av: Peggy

Men hallå, hur är det med Matilda nu då? Tror jag får hålla lite bättre koll här. Är så kul att "se" er. Många kramar från kusinen som är inne i en jobbdimma och försöka hinna med allt som jag inte kan göra för jag nästan går i ide under vintern i ett par veckor innan det är dags för semester. Stor kram från mig!

2010-05-20 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0