Kladdkaka

Våra söndagsplaner vart ju totalt spoljerade i och med att jag hade haft massa problem med bihålorna under natten. Jag var inte alls sugen på att åka hela vägen till Avesta och inte ha någon som helst chans till att vila. Jag var helt mör efter natten!!!!
Så det vart endast Mathilda, Stefan och morfar som åkte iväg. Ida och jag blev kvar hemma. Detta vart Ida jätte ledsen över, hon ville så gärna följa med. För att få henne lite gladare åt att stanna hemma så lovade jag henne att vi skulle baka en kladdkaka och överraska med när handbollsgänget kom hem.
Så sagt och gjort så bakade vi en kladdkaka. Den vart perfekt, kladdig i mitten och lite frasig på kanterna.....




Recept:
1 dl smält smör/ margarin
2 ägg
2,5 dl strösocker eller rårörsocker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
1 krm bakpulver

Gör så här: Vispa samman smält smör el margarin, socker och ägg.
Rör ner torrvarorna och slå smeten i smord form med löstagbara kanter.
Grädda i 180 grader i ca 15-18 minuter tills kakan är genombakad i kanten men kladdig i mitten.
Låt svalna något och pudra med florsocker.
Serveras i hop med vispad grädde...
Låt er väl smaka/Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0