1 År...

I dag är det jubileum hemma hos oss!!!!!
Pompa och ståt familjenvirvelvind har bott i sitt nya hus i ett år......
Tiden har bara rusat i väg, och även fast jag kan tycka att vi har haft våra form svackor vad gällande byggnationen här hemma så måste jag faktiskt säga FÖRLÅT till min älskade man!!!!
Han och jag ska inte känna oss dåliga på någotvis, för med tanke på att vi bara har hunnit avverka 1 år och redan  byggt 3 rum från grunden och en gigantisk altan, så när jag nu får perspektiv på detta tänker jag vara så osvensk som jag bara kan vara. Jag lägger bort vår välkända "jantelag" och tar i från tårna när jag bausunerar ut.....fy f-n va vi har gjort det bra;)!!!!!
Visserligen har vi en bit kvar innan vi kan titulera oss klara..........men so what;)!!!!!


Vårat blygsamma 1 års jubileum firades med äppelkaka.....mums....
Hade fått en storpåse med äpplen från min gulliga arbetskompis och detta skulle ju inte gå till spillo utan jag satte i gång och bakade för glattalivet.
Kvällens bakskörd vart hela 10 äppelkakor!!!;)

Min Ullis har en gång för länge sedan lärt mig ett kanon recept vilket går att använda som bas till vilken frukt eller vilket bär som helst. Tro mig, för på jobbet har vi i stortsätt testat allt i detta kakrecept.
Och faktiskt, alltid lika gott;)

Så har du bär eller frukt hemma, testa detta recept:" du kommer att tokgilla resultatet;)"



"ULLIS RÖR IHOP KAKA"

100 gram smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2-3 dl bär, eller 3 äpplen

Rör ihop ingredienserna i följden ovan.
Häll smeten i en smord och bröad form (ca 14 diameter)
Bären hälls ut över smeten om du har äpplen så sticker du ner dem i smeten.
In i ugnen som ska ha 175 grade och bör vara inne i ca 35 minuter..

Låt dig väl smaka

Får inte glömma att presentera kvällens uppträdande...
Två små söta hiphop:ar brudar dansade till Justin Biber medans vi andra fikade..
De ni;)......



/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis!! Men Pia varför skrev du detta? Visserligen har vi en bit kvar innan vi kan titulera oss klara!

Du/ni är allt Svenniga ändå. Tänk att man alltid ska komma med något istället för att bara slå sig på bröstet och säja fan vad bra vi är. PUNKT! Ha en underbar helg. Kramis

2010-09-17 @ 14:48:09
URL: http://plindroos.blogg.se/index.html
Postat av: Marie

Och jag var inte ens där... Varken kaka eller underhållning fick jag! :-( Söta tjejer iallafall! Kram, M

2010-09-23 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0