dax för vila..

Det är sååååå himla jobbigt att komma igång med både kondition och styrketräning.!!!
Man packar sin lilla väska och trillar ner på gymmet för att förnedra sig med dålig kondis, blodsmak i munnen....en känsla av att man nästan är på väg att kräkas av utmattning.

Som en god tränings människa trots begynnelsens motgångar, ska jag testa alla olika tränings former.
Spinning= fick syre brist och höll på att svimma..
Boxning= dagen efter undrade jag om vi hade reumatism i släkten,
 var övertygad om att jag hade drabbats av detta;)
Styrketräning= Trots att alla säger att även stången väger så är det en aningen pinsamt
att träna utan vikter, fick en pilates boll att rulla på i stället. Och den jä-ln ligger inte still. Jag är tvungen att jaga bollskrället innan det går att i vild förtvivlan ligga och vicka på den!!!!

Mitt mål är inte att likna denna utförliga muskelbild, kan användas i lärosyfte vid läkarskolan.
Efter som det är inte bara gluteusmaximus som är synlig på denna kropp..;)
Nä jag siktar mer på att vara fast och vid god hälsa!!

Under resans gång har denna underbara produkt varit till stor nytta;)
.........
Bla,bla,bla....
Nu har jag berättat hur min känsla var när jag återupptog träningen i början av året..
Vill ni veta vad som är roligt efter detta utlägg???
Jo saken är den att denna pina och förnedring har övergott till en underbar tillfredställelse!!!
När jag märker hur mycket jag orkar, att kondisen räcker till ,styrkan finns där och jag blir glad och lycklig av att träna.
I dag var jag på ett boxningspass och jag slet som en hund!!
Svetten lackade, men orken fanns där hela tiden och styrkan bestod...
Just då känner jag mig som taitanic
"I´m the king of the world"
Jippi för träning, me love/Kram Pia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0