Kommunalt.???

I dag blev jag utan bil....
Första dagen efter ledigheten, men i morse kändes det helt ok..
Tycker att det kan vara ganska skönt att få ta sig en liten tupplur på till och från resan :)

Dock blev det mindre, mycket mindre skönt på hem resan..
Tåget försenat med 15 minuter..
Ja , ja tänkte jag det gör väl ingenting..bara jag får komma på och sätta mig och lura..
Knökfullt....alla de som avslutat sin ledighet verkade just ha kommit på detta tåg..
Turligt nog så klev flera av när vi kommit halvvägs så jag hann med en liten ögonpaus..

Väl i bålsta går lättast att betala bussresan med ett sms, inga kontanta medel längre.
Ska slänga i väg ett sms......mobilen var tydligen redan hemma!!!!
Glömde den i morse..nu började jag bli lite frustrerad..
Samtalade med en vänligman i biljettluckan, kunde fixa biljett där.
 Dock ett 10 klipps kort...låt gå...måste med bussen..

Ner för den hala trappan med mitt klippkort i högsta hugg...
Va f-n (ursäkta franskan) är bussen.
Den hade redan gått, nästa kom om en halvtimme...

Alternativen var att stå och frysa tills nästa buss kom eller att börja gå och på så sätt hålla igång värmen???
Jag valde det senare alternativet...
Raska steg...gick ganska bra till en början..
Då slog kölden till, tårna gjorde ont av kylan...men jag gick på tillslut var tårna brännheta..
Ja nu förfryser jag väl dessa små potatisar tänkte jag, men snart kommer ju bussen..
Lyckades komma halvvägs hem då passerar nästa buss!!!!!
Jag var förlångt från hållplatsen så jag missade den.....

Ja..då fick jag gå hela vägen..
5 km i 13 grader minus...
Håret var vitfärgat av frost och ögonfransarna frös ihop när jag blinkade..
När jag väl var på uppfartssträckan till hemmet kom kära mannen i min härligt varma bil:)
Det hade tagit nästan lika lång tid för honom att åka hem från borlänge som det hade tagit för mig från spånga!!!
Jag tycker att kommunala medel är helt ok på vår och sommar..
Men hädan efter ska jag rösta för att få ta bilen denna kalla period:)

I kväll är jag värd att bara sitta under filten och dricka varm te..
Body pumpen blev avbokad..det får jag ta en annan dag
/Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag förstår att du avboka det hade jag också gjort. Frysa är bland det värsta som finns. Jag kör på måndag igen om du inte dyker upp på torsdag då vi kör spin+pump. Kram och ta hand om dig ta lite vin så du får varmt i magen.

2011-01-03 @ 21:34:42
URL: http://plindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0