Nyår...

Vi verkar alltid ha samma misstajming när det gäller nyår!!!
Sjukdomar eller olyckor brukar ofta landa hos oss just denna dag...
Så varför inte samma även detta år :)..
Ida hade feber i torsdags men det kändes som att det skulle vara en snabbt övergående sort!
Hon fick alvedon och vart ompysslad medans jag i lugn och ro dukade i ordning middagsborden för kommande festligheter....

Jag kände för att piffa lite extra nu när jag hade startat i bra tid....
Gardiner från IKEA vart bordsdukar blomster arrangemang fixades i ordning etc..
Ja, jag var nöjd när jag gick och la mig denna kväll...
Undernatten gick Idas feber bara upp och på morgonen kunde jag konstatera att hon hade dragit på sig en halsfluss....neeejjjj.....
Dock var hon piggare denna dag mot dagen innan.
Vi trodde att vi skulle vara tvugna att ställa in allt, och ringde runt till alla våra vänner som skulle komma..
Roligt nog så vart vi ett gäng som trots omständigheterna kunde fira nyår ihop..
Det vart en trevlig kväll med MASSOR av mat och spel..
Här är lite bilder från dukningen...


På varje glas hade jag knytit fast en nyårs tanke...
En liten hjälp på traven när vi senare skulle avlägga nyårslöften..
Här var en av tankarna..


Blomster arrangemang...

God fortsättning på det nya året/ Kram Pia


Kommentarer
Postat av: Petra

Du gör såååå fint. Du borde börja jobba med inredning för det gör du väl inte idag? Super fint. Hoppas Ida är bättre nu. Kram och jag ser fram emot att se dig lite oftare på måndagarna.

2011-01-02 @ 14:31:32
URL: http://plindroos.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Åhh, vid det fina bordet ville jag verkligen sitta.

Saknade er på nyår, hoppas att Ida är bättre.

Har för mig att det var något förra året också, var inte ni på sjukhuset med någon då? Men då var vi tillsammans iallafall<3

Kramar

2011-01-02 @ 19:58:30
Postat av: fia

åh vad fint du har dukat.....

syns vi på torsdag? har bokat cykel i bålsta :))

kram

2011-01-02 @ 20:55:06
URL: http://skruttisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0